Handelsbetingelser & fortrydelse
Handelsbetingelser
1. Depositum og betalingsbetingelser
Ved opskrivning betales et depositum for at sikre pladsen på rejsen.Restbeløbet skal være fuldt indbetalt senest 6 uger før afrejse.
2. Fortrydelse og afbestillingMere end 6 uger før afrejse
Kunden kan få fuld refusion af depositum.
Mellem 6 og 4 uger før afrejse
Restbeløbet kan refunderes, men depositum tilbageholdes til dækning af allerede afholdte udgifter.
Mindre end 4 uger før afrejse
Depositum refunderes ikke.
Eventuel refusion af restbeløbet vurderes individuelt ud fra virksomhedens forpligtelser over for flyselskaber, hoteller og øvrige samarbejdspartnere.
3. Afbestillingsprocedure
Afbestilling skal ske skriftligt.
Eventuel refusion udbetales inden for en rimelig tidsramme i henhold til ovenstående regler.
4. Force majeureI tilfælde af uforudsete hændelser uden for virksomhedens kontrol (fx myndighedsbeslutninger, naturkatastrofer, epidemier, strejker m.v.) forbeholder virksomheden sig retten til at ændre eller aflyse rejsen. Afbestillinger behandles i så fald individuelt.
5. Visum, indrejse og rejsedokumenter
Virksomheden assisterer med visumansøgning, men et udstedt visum er ikke en garanti for indrejse. Endelig afgørelse træffes altid af de saudiarabiske myndigheder.
Det er kundens eget ansvar at have gyldigt pas, nødvendige tilladelser og korrekt dokumentation. Eventuelle afvisninger ved indrejse – uanset passtatus – er uden for virksomhedens kontrol og kan ikke give krav på refusion.
Kunder med særlige pas skal være opmærksomme på, at der kan gælde særlige regler og begrænsninger. Kunden bærer i sådanne tilfælde selv risikoen for afvisning.
6. Ansvarsbegrænsning
Virksomheden påtager sig ikke ansvar for forhold uden for dens kontrol, herunder myndighedsbeslutninger, ændringer fra flyselskaber eller hoteller, sygdom, forsinkelser eller afvisning af indrejse.
Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for kundens personlige forhold, som måtte forhindre gennemførelse af rejsen.Eventuelle krav om kompensation begrænses til rejsens pris og kan ikke overstige det beløb, kunden har betalt til virksomheden.
7. Kontakt
Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os for nærmere afklaring.



.png)